Maandje 1! - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Margot Diemel - WaarBenJij.nu Maandje 1! - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Margot Diemel - WaarBenJij.nu

Maandje 1!

Door: Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot

09 Oktober 2014 | Spanje, Murcia

Hallo allemaal! Inmiddels zit ik alweer dik een maand in het warme Spanje en o wat heb ik het naar mijn zin! Ik neem jullie nog even mee naar het begin, 3 september, de dag van vertrek. Goed en wel aangekomen op het vliegveld, ingecheckt, uitgezwaaid door mijn beste maten, en hop het vliegtuig in! Na ongeveer een uur vertraging konden we eindelijk vertrekken. Rustig vluchtje gehad en eenmaal geland voelde ik me meteen op mijn plek: het was plusminus 37 graden, heerlijk!! We hadden van de huisbaas instructies gekregen over de bus en waar ze ons zouden ophalen. Dit verliep allemaal zeer voorspoedig. Toen we op de bus zaten te wachten die ons naar het centrum zou brengen, stuitten we meteen op het eerste cultuur verschilletje. De bus kwam aanrijden en wij (met 300 kilo bagage) wachtten netjes buiten tot de chauffeur even zou uitstappen en ons zou helpen (zoals elke Hollandse chauffeur zou doen) om de bagage in het ruim te tillen. Toen bleek dat de busmeneer helemaal niet van plan was uit te stappen, maar dat het gewoon de bedoeling was om zelf dat ruim open maken en de spullen erin te knetteren. Afijn ik had genoeg spierballen om dit klusje wel even te klaren, dus de meneer kon een vriendelijke glimlach krijgen voor ik de bus verder inliep. Eenmaal in het centrum werden we opgehaald door de huisbaas en haar pa die ons naar het appartementje zouden brengen. Alles super goed geregeld en het zag er allemaal piekfijn uit! Daarna nog een kleine rondleiding gekregen door de buurt die er redelijk uitzag.

De weken daarna zijn echt omgevlogen. (Ik heb nog steeds het idee dat ik hier pas een weekje zit). De stad is gelukkig niet mega groot, dus zelfs ik als blonde niet richtingsgevoelige chick kan hier redelijk de weg vinden. De dagen daarna werden we een paar keer verwacht op de universiteit, om informatie te ontvangen over de lessen etc. Ik zeg het bij deze even tegen alle Fontysstudenten die alleen maar lopen te klagen: In vergelijking met de universiteit hier is Fontys een voorbeeldige instelling die zijn zaken goed voor elkaar heeft haha. Zo hoorde ik dus na 4 weken pas wat mijn rooster was en daarbij dus ook het nieuws dat de vakken van de eerstejaars sportstudenten pas 13 oktober beginnen. Natuurlijk had ik 7 van de 8 vakken uit het eerste jaar, dus kon ik nog even heerlijk genieten van mijn vakantie! Na 2 weken begon de Spaanse cursus ook, en ik was blij dat ik eindelijk iets van de taal kon leren. De eerste weken was het echt super fijn dat Koen (mn huismaat) Spaans kon, want voor mij bleef het Chinees. Na die cursus en een beetje babbelen met Spaanse mensen begint het nu ietwat te komen. Voor het goede Spaans zit ik hier trouwens wel op de verkeerde plek, want dit is het 'Limburg' van Spanje oftewel: heel vaak niet te verstaan ;).

Goed, na een paar weken leer je wat mensen kennen en kom je erachter dat je toch eigenlijk wel heel ver van het centrum verwijderd zit. Altijd busje 29D, die als ie zin had om het halfuur een keer kwam en daarbij altijd vol zat met mongolen, begon na een aantal weken toch vervelend te worden. Dus Koen, Bruna, Arthur* & ik gingen vol goede moed opzoek naar een appartementje in het centrum. En je gelooft het of niet (ik zou het wel doen), het was bij het eerste appartement meteen raak: we kregen een rondleiding en waren eigenlijk meteen verkocht. Voor een goede prijs en echt midden in het centrum was dit een mega goede deal. Aan opzegtermijn doen ze hier niet, dus 30 september besloten we te vertrekken uit Patino (deel van Murcia waar wij zaten) en per 1 oktober konden we in ons nieuwe appartement. De nieuwe huisbaas is ook echt een baas, super aardige man die erop stond om ons te verhuizen. Dit sla je natuurlijk niet af als je 300 kilo moet gaan versjouwen. In het ritje naar Patino vertelde hij nog wat leuke weetjes over de stad en zei daarbij ook dat mochten we ons een keer vervelen, we altijd bij hem kunnen aanbellen voor tips en tops! Ik vind vooral zijn naam vrij hilarisch: Juan Antonio -- Spaanser kan niet!

Ondertussen dus een weekje in ons nieuwe stulpje en het bevalt echt super goed. (Afgezien van het feit dat er gisteravond echt een joekel van een kakkerlak op de muur zat en die nu mysterieus genoeg verdwenen is...)

Volgende week beginnen voor mij de echte lessen, ik vind alles goed, zolang het nog maar even lekker 30 graden blijft :). Zo nu zijn jullie redelijk up to date over mijn geweldige leven hier! Hou mn bloggie in de gaten want er komt binnenkort vast weer een nieuw verhaaltje op! Hou je haaks & kusjes thuis!! xxxxxxxxxx


* Bruna en Arthur zijn een stel uit Brazilië en echt hele coole mensen.

  • 10 Oktober 2014 - 21:26

    Hilde:

    Klinkt super zusje! Fijn dat je het zo leuk hebt!! We missen je maar gelukkig zie ik je binnenkort weer :) Dikke kuss xxxxxx

  • 11 Oktober 2014 - 13:31

    Myrthe:

    Ha MFN!
    Klinkt allemaal super daar zeg! Leuk verhaaltje, heb me vermaakt met het lezen! ;) geniet er nog erg van, en stuur de zon ook maar eens een keer deze kant op! XxJFN!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Murcia

Murcia!

6 maandjes studeren in Murcia

Recente Reisverslagen:

01 November 2014

Oktober & halloween

09 Oktober 2014

Maandje 1!
Margot

Actief sinds 09 Okt. 2014
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 2488

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 07 Februari 2015

Murcia!

Landen bezocht: